×Figyelem! Az Ön által felkeresett archív weboldal már nem frissül. Amennyiben Győr Megyei Jogú Város megújult honlapjára szeretne ellátogatni, úgy kattintson ide: gyor.hu

Figyelem! Az Ön által felkeresett archív weboldal már nem frissül. Amennyiben Győr Megyei Jogú Város megújult honlapjára szeretne ellátogatni, úgy kattintson ide: gyor.hu!

Fél évvel korábban adták át a Radnóti utca és az 1-es út új csomópontját

 

Elkészült a Radnóti utca 1-es útig tartó meghosszabbítása, és maga a csomópont is, amelyet szerdán délelőtt, fél évvel a tervezett véghatáridő előtt vehettek birtokba a közlekedők…
A fejlesztéssel a Radnóti utca közvetlen és gyors kapcsolatot teremt a Bécset és Budapestet összekötő 1. számú főút és a Szlovákia felé vezető 14. számú főút között, s kiszolgálja a nagy forgalomvonzó létesítmények elérését, mint például a Széchenyi István Egyetemet, az Olimpiai Sportparkot és az Aqua Sportközpontot is.
„Az elmúlt években számos olyan beruházást hajtottunk végre, amelyek a belváros tehermentesítését, az egyes városrészek jobb kapcsolatát, ezáltal a gördülékenyebb közlekedést szolgálja. Ezek közül számos fejlesztés saját erőből, több pedig állami forrásból valósult meg, és igyekszünk a pályázati lehetőségeket is a lehető legjobban kihasználni. Ennek köszönhetően a Radnóti úti kikötés is európai uniós forrás segítségével készülhetett el. A fejlesztés a szintén az ebben a projektben megvalósult Szövetség út – Bácsai út nyomvonal korrekcióval együtt egy új közlekedési tengelyt nyit a városban.” – fogalmazott Borkai Zsolt polgármester.
Dr. Fekete Dávid alpolgármester hangsúlyozta, az úthálózati fejlesztések egyrészt a lakosság gördülékenyebb, biztonságosabb közlekedését szolgálják, másrészt pedig a gazdaságunk számára is fontosak, hiszen olyan útkapcsolatokat nyitunk, amelyek az ipari területek jobb elérését, illetve a gazdasági célú forgalom városközponton kívüli elvezetését eredményezik. Az érintett terület egyik önkormányzati képviselőjeként hozzátette, a környéken számos olyan fejlesztés történt, amely az úthálózat fejlesztését is megkívánta.
Szeles Szabolcs a terület másik önkormányzati képviselőjeként hozzátette, gondoljunk akár az egyetem fejlődésére, vagy az új sportlétesítményekre, a közterületek felújítására, a városrészek dinamikus fejlődése révén az elmúlt években Sziget és Újváros forgalma is megnövekedett, ezért az új közlekedési kapcsolat az itt élőknek is nagy segítséget jelent, miközben az út nem csak az említett városrészeket, de egész Győr közlekedését szolgálja.
A beruházást Ackermann István, a Strabag területi igazgatója jelentette készre. A feladat nagyságát jellemezve sorolta, ötvenezer köbméter földet mozgattak meg, 2700 köbméter beton útalapot és 2500 köbméter aszfalt burkolatot készítettek.
Az új út a Radnóti utca meghosszabbításában a Gyepszél utcától kétszer egy forgalmi sávval csatlakozik az 1. számú főúthoz. A kikötés jelzőlámpás csomópont létrehozásával és az Olajgyári iparvágány feletti híd szélesítésével és megerősítésével történt meg. A beruházás során 1142 méter út épült, a Radnóti Miklós utcában 588 méter, az 1. számú úton 554 méter hosszon. Az 1. számú főút csomóponti szakasza kétszer két sávosra bővült, a vasúti sín feletti 12 méteres műtárgyat 27,2 méterre szélesítették előre gyártott vasbeton gerendák alkalmazásával. A megvalósult útszakaszokon kiépült a közvilágítási hálózat is, a csapadékvizek elvezetésére pedig részben nyílt árkos, részben zárt csatornás elvezető rendszer létesült, amely egy 523 köbméter térfogatú tározótóba vezeti a vizet. Az utak mentén megtörtént a füvesítés, sor került továbbá170 fa ültetésére is.
A beruházás terveit a Hidro-Plan Kft. készítette. A munkaterületen a kivitelezést végző Strabag Általános Építő Kft. 2017 októberében kezdte meg a munkát,, s a vállalt 16 hónap helyett tíz hónap alatt elkészült az új útszakasz megépítésével. Ennek köszönhetően az iskolakezdés első hetére a forgalom számára is használhatóvá vált az új csomópont. A kivitelezés teljes költsége bruttó 834.685.751 Forint volt.
A most átadott fejlesztés egy négy győri úthálózati beruházást tartalmazó projekt része. Már korábban elkészült a Bercsényi liget II-es és III-as üteme, az Iparcsatorna szervizút Puskás Tivadar úti kikötése, és a Szövetség út 14. számú főútra való kikötése is. Utóbbi a most elkészült Radnóti úti kikötéssel párosulva a városközpontot elkerülve egy új közlekedési tengelyt hozott létre.
A „Gazdaság- és sportgazdaság fejlesztést és a munkaerő mobilitását ösztönző közlekedésfejlesztés Győrben” című, TOP-6.1.5-15-GY1-2016-00001 azonosítószámú projekt az Európai Regionális Fejlesztési Alapból és hazai központi költségvetési előirányzatból valósul meg. A megítélt támogatás összege 1 681 099 238 Forint.

Elkészült a Radnóti utca 1-es útig tartó meghosszabbítása, és maga a csomópont is, amelyet szerdán délelőtt, fél évvel a tervezett véghatáridő előtt vehettek birtokba a közlekedők…

 

A fejlesztéssel a Radnóti utca közvetlen és gyors kapcsolatot teremt a Bécset és Budapestet összekötő 1. számú főút és a Szlovákia felé vezető 14. számú főút között, s kiszolgálja a nagy forgalomvonzó létesítmények elérését, mint például a Széchenyi István Egyetemet, az Olimpiai Sportparkot és az Aqua Sportközpontot is.

 

„Az elmúlt években számos olyan beruházást hajtottunk végre, amelyek a belváros tehermentesítését, az egyes városrészek jobb kapcsolatát, ezáltal a gördülékenyebb közlekedést szolgálja. Ezek közül számos fejlesztés saját erőből, több pedig állami forrásból valósult meg, és igyekszünk a pályázati lehetőségeket is a lehető legjobban kihasználni. Ennek köszönhetően a Radnóti úti kikötés is európai uniós forrás segítségével készülhetett el. A fejlesztés a szintén az ebben a projektben megvalósult Szövetség út – Bácsai út nyomvonal korrekcióval együtt egy új közlekedési tengelyt nyit a városban.” – fogalmazott Borkai Zsolt polgármester.

 

Dr. Fekete Dávid alpolgármester hangsúlyozta, az úthálózati fejlesztések egyrészt a lakosság gördülékenyebb, biztonságosabb közlekedését szolgálják, másrészt pedig a gazdaságunk számára is fontosak, hiszen olyan útkapcsolatokat nyitunk, amelyek az ipari területek jobb elérését, illetve a gazdasági célú forgalom városközponton kívüli elvezetését eredményezik. Az érintett terület egyik önkormányzati képviselőjeként hozzátette, a környéken számos olyan fejlesztés történt, amely az úthálózat fejlesztését is megkívánta.

 

Szeles Szabolcs a terület másik önkormányzati képviselőjeként hozzátette, gondoljunk akár az egyetem fejlődésére, vagy az új sportlétesítményekre, a közterületek felújítására, a városrészek dinamikus fejlődése révén az elmúlt években Sziget és Újváros forgalma is megnövekedett, ezért az új közlekedési kapcsolat az itt élőknek is nagy segítséget jelent, miközben az út nem csak az említett városrészeket, de egész Győr közlekedését szolgálja.

 

A beruházást Ackermann István, a Strabag területi igazgatója jelentette készre. A feladat nagyságát jellemezve sorolta, ötvenezer köbméter földet mozgattak meg, 2700 köbméter beton útalapot és 2500 köbméter aszfalt burkolatot készítettek.

 

Az új út a Radnóti utca meghosszabbításában a Gyepszél utcától kétszer egy forgalmi sávval csatlakozik az 1. számú főúthoz. A kikötés jelzőlámpás csomópont létrehozásával és az Olajgyári iparvágány feletti híd szélesítésével és megerősítésével történt meg. A beruházás során 1142 méter út épült, a Radnóti Miklós utcában 588 méter, az 1. számú úton 554 méter hosszon. Az 1. számú főút csomóponti szakasza kétszer két sávosra bővült, a vasúti sín feletti 12 méteres műtárgyat 27,2 méterre szélesítették előre gyártott vasbeton gerendák alkalmazásával. A megvalósult útszakaszokon kiépült a közvilágítási hálózat is, a csapadékvizek elvezetésére pedig részben nyílt árkos, részben zárt csatornás elvezető rendszer létesült, amely egy 523 köbméter térfogatú tározótóba vezeti a vizet. Az utak mentén megtörtént a füvesítés, sor került továbbá170 fa ültetésére is.

 

A beruházás terveit a Hidro-Plan Kft. készítette. A munkaterületen a kivitelezést végző Strabag Általános Építő Kft. 2017 októberében kezdte meg a munkát,, s a vállalt 16 hónap helyett tíz hónap alatt elkészült az új útszakasz megépítésével. Ennek köszönhetően az iskolakezdés első hetére a forgalom számára is használhatóvá vált az új csomópont. A kivitelezés teljes költsége bruttó 834.685.751 Forint volt.

 

A most átadott fejlesztés egy négy győri úthálózati beruházást tartalmazó projekt része. Már korábban elkészült a Bercsényi liget II-es és III-as üteme, az Iparcsatorna szervizút Puskás Tivadar úti kikötése, és a Szövetség út 14. számú főútra való kikötése is. Utóbbi a most elkészült Radnóti úti kikötéssel párosulva a városközpontot elkerülve egy új közlekedési tengelyt hozott létre.

 

 

A „Gazdaság- és sportgazdaság fejlesztést és a munkaerő mobilitását ösztönző közlekedésfejlesztés Győrben” című, TOP-6.1.5-15-GY1-2016-00001 azonosítószámú projekt az Európai Regionális Fejlesztési Alapból és hazai központi költségvetési előirányzatból valósul meg. A megítélt támogatás összege 1 681 099 238 Forint.

 

Vissza
Fel
Normál